Sprzęt

Kamera Cyfrowa CANON XL

Kamera XL
Z trzema przetwornikami 1/3“, oraz z progresywnym skanowaniem i całkowitą ręczną kontrolą XL reprezentuje ostatnie słowo w kamerach miniDV.

Cechy:

  • 3x 1/3″ CCDs
  • Ręczna kontrola obrazu
  • Nagrywanie w formacie 16:9
  • Wymienny system obiektywów XL
  • Optyczny stabilizator obrazu

Opis:

Profesjonalny wybór

XL jest flagowym modelem firmy, ustawiając nowy standard wszechstronnej, lekkiej, profesjonalnej cyfrowej kamery wideo. Jest najlepsza w swojej klasie, dzięki zapewnieniu pełnej ręcznej kontroli. Poprzez niezliczone nastawy, pozwala na precyzyjne ustawienia, dając pełną satysfakcję profesjonalnym operatorom filmowym.

Kamera posiada nagrywanie w dwóch formatach – 16:9 i 4:3 (720 x 576 efektywnych pikseli)

Stabilizacja

Optyczna stabilizacja (OIS) eliminuje niepotrzebne drgania przed czujnikiem CCD . SuperRange OIS rozszerza stabilizacje poprzez zbadanie sygnału odebranego przez czujnik i ograniczając drgania o bardzo niskiej częstotliwości.

Kamera Cyfrowa CANON XH A1

Kamera cyfrowa Canon XH A1
Wprowadzając nową kamerę XH A1, Canon udostępnia profesjonalną jakość 1080i High Definition Video (HDV) nowemu pokoleniu wideofilmowców. Kamera posiada trzy przetworniki obrazu 1.67-megapiksela każdy i jest przystosowana do nagrywania „z ręki”.
Model XH A1 wyróżnia się nagrywaniem 25F (25-klatkowym) i dedykowanymi nastawami kolorystyki „Cine gamma”, dzięki którym odtwarzane nagranie wideo wygląda jak film.

Cechy

  • 1/3″ 1.67MP 3CCD HDV1080i
  • Obiektyw z serii L 20x optyczny zoom z OIS
  • Szybki AF i asystent ostrości
  • DIGIC DV II
  • Profesjonalne gniazda XLR
  • Kompaktowy wygląd
  • Pierścienie zoom, ostrosci i przysłony
  • Panoramiczny ekran LCD i wizjer
  • Pełna kontrola obrazu
  • Ustawienia użytkownika i Cine gamma

Opis

Wprowadzając dwie nowe kamery XH A1 oraz XH G1, Canon udostępnia profesjonalną jakość 1080i High Definition Video (HDV) nowemu pokoleniu wideofilmowców. Obie kamery posiadają przetwor­niki obrazu 1.67-megapikselowe 3CCD i są przystosowane do nagrywania „z ręki” i łatwego przenoszenia. Stanowią kontynuację linii wyznaczonej przez wiodący model XL H1. Canon obecnie oferuje wybór wszechstronnych kamer HD, zaproje­ktowanych dla niezależnych twórców filmowych, osób zawodowo czynnych w nagrywaniu bieżących zdarzeń (zawodowi ENG – Electronic News Gathering) oraz dla firm produkcji telewizyjnej i stacji telewizyjnych. Nowe kamery umacniają znaczącą pozycję firmy Canon w gwałtownie rozwijającym się sektorze nagrywania HD. Model XH A1 wyróżnia się nagrywaniem 25F (25-klatkowym) i dedykowanymi nastawami kolorystyki „Cine gamma”, dzięki którym odtwarzane nagranie wideo wygląda jak film.

Jakość High Definition

Obie kamery posiadają ten sam przetwornik obrazu, 1.67-megapikselowy 3CCD, wprowadzony po raz pierwszy w wiodącym modelu XL H1. Nagrania HDV1080i wykonane tymi kamerami wyróżniają się bardzo realistycznym obrazem.
Standard HDV został opracowany dla zapisywania nagrań HD na niedrogich i pow­szechnie dostępnych kasetach MiniDV. Tryb nagrywania HDV1080i (1440×1080) jest w tym standardzie najwyższą rozdzielczością obrazu. Ponieważ kamery XH A1 oraz XH G1 zapisują obraz w naturalnych proporcjach szerokiego ekranu (16:9), ze współczynnikiem 1.333:1, więc nagranie wideo jest odtwarzane z rzeczywistą, pełną rozdzielczością 1920×1080, właściwą dla wyświetlaczy HD.

Dodatkowo kamery pozwalają zapisywać obrazy nieruchome podczas nagrywania. Obrazy ze zdjęć wykonanych kamerą są zapisywane na popularnych kartach pamięciowych SD lub MMC. Możliwość zapisywania obrazów nieruchomych jest bardzo korzystna dla komponowania sceny, zapamiętywania miejsc wykonywania nagrań i zachowywania ich ciągłości.

Obiektywy 20x zoom dostosowane do HD

Obiektyw 4.5-90mm f/1.6-3.5 L z zoom optycznym 20x został skonstruowany zgodnie z najwyższymi standardami, opracowanymi przez Canon na bazie 48 lat doświadczeń w konstruowaniu obiektywów dla studyjnych kamer TV. Elementy ze szkła fluorytowego i szkła UD (Ultra-low Dispersion) dają obraz wyjątkowo czysty. Optyczny stabilizator Super Range kompensuje drgania kamery w szerokim zakresie częstotliwości, w tym również drgania niskoczęstotliwościowe. Dwa wbu­dowane filtry ND, tłumiące światło, neutralne kolorystycznie, pozwalają całkowicie otworzyć przysłonę nawet przy bardzo jasnym oświetleniu. Oddzielne pierścienie zoom ostrości i przysłony, umieszczone na obiektywie, zapewniają łatwe wykony­wanie tych nastaw, a wielowarstwowe pokrycie wszystkich powierzchni praktycznie eliminuje odblaski i aberracje chromatyczne. Można zapamiętywać nastawy ostrości i nastawy zoom, a następnie powracać do nich szybko i dokładnie.
Automatyka ostrości Instant AF
Instant AF jest nowym systemem automatycznego nastawiania ostrości, opraco­wanym dla nagrywania High Definition. HD stawia nowe wymagania automatyce ostrości, ponieważ błędy w nastawieniu ostrości są widoczne wyraźniej. System Instant AF łączy dwie techniki nastawiania ostrości – czujniki pomiaru zewnętrz­nego, zapewniające szybkość nastaw oraz automatykę TV AF, nastawiającą ostrość dokładnie.
Ręczne nastawianie ostrości jest wspierane funkcjami Focus Assist. Funkcje te modyfikują obraz w wizjerze, wzmacniając rysunek konturów (Peaking) lub powiększając obraz (Magnifying).

Procesor obrazowy DIGIC DV II

Wprowadzony po raz pierwszy w wiodącej, profesjonalnej kamerze XL H1, procesor obrazowy Canon DIGIC DV II działa szybciej i jest dostosowany przetwa­rzania większej ilości danych, występujących w obrazie HD. Procesor DIGIC DV II posiada też nowy system redukowania zakłóceń. Otrzymywane obrazy wyróżniają się czystością, wiernym odtworzeniem kolorystyki i szerokim zakresem tonalnym.
Podobnie jak jego poprzednik, DIGIC DV II również posiada dwie odrębne ścieżki przetwarzania obrazu wideo i obrazów nieruchomych. Pozwala to na równoczesne nagrywanie i fotografowanie. Obrazy nieruchome są zapisywane z rozdzielczością ok. 2 megapikseli.